SEPA (Single Euro Payment Area) je štandard, ktorým sa v štátoch EÚ zjednodušili bezhotovostné platby a zákazníci aj firmy získali možnosť obsluhovať svoje financie v eurách v prospech príjemcov v eurozóne z jedného bankového účtu pomocou jedného súboru platobných nástrojov. Nasadenie SEPA štandardu vyvolalo u poskytovateľov služieb potrebu upraviť informačné systémy. V spoločnosti Slovak Telekom prechod na SEPA vyžadoval konverziu čísiel účtov na formát IBAN, nový proces pre spracovanie príkazov na inkaso a nastavenie komunikácie s bankami.
Úpravy kľúčových systémov SAP ERP a SAP RMCA pre spoločnosť Slovak Telekom realizovali špecialisti z ERP divízie PosAm-u. V rámci projektu vyriešili konverziu čísel účtov na formát IBAN, zapracovali nové procesné spracovanie príkazov na inkaso – SEPA Direct Debit (SDD) a zabezpečili komunikáciu s bankami formátom XML podľa ISO 20022 (vrátane zapracovania špecifík jednotlivých bánk). Projekt spustený v auguste 2013 bol úspešne spustený k 1. februáru.2014, čiže k oficiálnemu začiatku platnosti SEPA štandardu v rámci celej EÚ. Od tohto dátumu môžu zákazníci Slovak Telekom využívať výhody, ktoré im SEPA priniesla. Môžu platiť za služby a zároveň prijímať platby (napr. dobropisy) v eurách bez obmedzenia v ktorejkoľvek krajine v rámci EÚ (plus Island, Nórsko, Lichtenštajnsko, Švajčiarsko, Monako) rovnakým spôsobom a za rovnakých podmienok.
ERP divízia PosAm-u poskytuje profesionálne služby zamerané na podnikové ERP systémy na platforme SAP. Odborné kompetencie PosAm-u pokrývajú širokú škálu firemných procesov podporovaných príslušným SAP softvérom.
Ďalšie aktuality
Prelomová stratégia distribúcie v poisťovníctve
Konferencia 8th Annual Insurance Distribution Strategies, ktorá sa uskutoční 13.-14. októbra v Amsterdame, sa zameria na aktuálne témy v poisťovníctve: Digitalizácia štandardného distribučného modelu, Nové distribučné kanály v digitálnom svete, Požiadavky zákazníkov v digitálnom prostredí a ako im vyhovieť, Budovanie značky vo väzbe na predajný proces v digitálnom prostredí, Budovanie pozitívnej zákazníckej skúsenosti v predajnom a post predajnom procese. Globálny poisťovnícky trh vstupuje do obdobia bezprecedentných zmien. Meniace sa zákaznícke správanie, tlak regulátorov a nové technológie v najbližších rokoch podstatne transformujú celý trh. Lepšie pochopenie požiadaviek a očakávaní zákazníkov v digitálnej ére pomôže poisťovateľom v príprave produktových inovácií, efektívnejšom manažmente predajných […]
IDC Digital Office: Digitálny životný cyklus dokumentov
Jednou z kľúčových tém konferencie bolo, ako digitalizáciu procesov a prechod na paperless, ovplyvní Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady EÚ č.610/2014 o elektronickej identifikácii a dôveryhodných službách pre elektronické transakcie na vnútornom trhu, známe pod skratkou eEIDAS, ktoré vstupuje do platnosti 1.7.2016. Deklarovaným cieľom eIDAS je posilniť dôveru a právnu istotu položením základných pravidiel pre elektronickú výmenu informácií a dokumentov medzi občanmi, podnikmi a orgánmi verejnej správy. Na jeho základe sa očakáva zjednotenie pravidiel v oblasti elektronickej identifikácie osôb a zvýšenie dôveryhodnosti služieb pre elektronické transakcie na jednotnom európskom digitálnom trhu. […]
Okolo Slovenska s podporou PosAm
V dňoch 7. – 12. júna bude v medzinárodných etapových cyklistických pretekoch Okolo Slovenska bojovať o víťazstvo 126 pretekárov z 23 tímov z 15 krajín. Tí absolvujú 5 etáp v celkovej dĺžke 806 km, na ktorých bude 15 rýchlostných a 17 horských prémií. Najstaršie cyklistické preteky na Slovensku majú neopakovateľnú atmosféru, ktorú si môžu vychutnať obyvatelia asi 120 obcí a miest, cez ktoré trasa závodu vedie. Trať pretekov má vždy ambíciu predstaviť jedinečné lokality našej krajiny a v tomto roku sa zameria sa na kúpele a rekreačné mestá. Cieľom organizátorov podujatia je, okrem propagácie Slovenska a pozitív športu […]