Výročné správy – ako sa nám darí

Práca na výročných správach nám vždy dáva možnosť zastaviť sa, zamyslieť sa nad tým, ako sa nám v uplynulom období darilo, kam sme sa posunuli, čo zo stanovených cieľov sme splnili. Keď sa obzrieme späť, sme hrdí na každý jeden rok, ktorý máme za sebou.

Pozrite si našu poslednú výročnú správu z roku 2024:

Spoločnosť PosAm s novým vedením
Spoločnosť PosAm s novým vedením
Ukončená dodávka FSM riešenia pre ČEZ Distribuce
Ukončená dodávka FSM riešenia pre ČEZ Distribuce
Digitalizácia likvidácie poistných udalostí: Nový portál pre partnerov poisťovne
Digitalizácia likvidácie poistných udalostí: Nový portál pre partnerov poisťovne
Rozvoj Rozpočtového informačného systému
Rozvoj Rozpočtového informačného systému
Úspešný audit integrovaného manažérskeho systému
Úspešný audit integrovaného manažérskeho systému
Nadácia Dionýza Ilkoviča odovzdala Cenu Dionýza Ilkoviča 2024
Nadácia Dionýza Ilkoviča odovzdala Cenu Dionýza Ilkoviča 2024
Spoločnosť PosAm s novým vedením
Spoločnosť PosAm s novým vedením
Ukončená dodávka FSM riešenia pre ČEZ Distribuce
Ukončená dodávka FSM riešenia pre ČEZ Distribuce
Digitalizácia likvidácie poistných udalostí: Nový portál pre partnerov poisťovne
Digitalizácia likvidácie poistných udalostí: Nový portál pre partnerov poisťovne
Rozvoj Rozpočtového informačného systému
Rozvoj Rozpočtového informačného systému
Úspešný audit integrovaného manažérskeho systému
Úspešný audit integrovaného manažérskeho systému
Nadácia Dionýza Ilkoviča odovzdala Cenu Dionýza Ilkoviča 2024
Nadácia Dionýza Ilkoviča odovzdala Cenu Dionýza Ilkoviča 2024

V uplynulom roku pokračoval PosAm v rastovom kurze nastavenom v predošlom období. Okrem hladkého priebehu výmeny na poste generálneho riaditeľa sme sa naďalej venovali iniciatívam na zvyšovanie konkurencieschopnosti, ktoré začali po odchode majoritného akcionára Slovak Telekom v roku 2023 a v roku 2024 už začali prinášať prvé prínosy.

Rok 2024 bol pre nás úspešným návratom na rastovú trajektóriu. Nebolo by to možné bez silného zapojenia a profesionality našich tímov.
Chcem sa preto poďakovať všetkým našim zamestnancom a partnerom za to, že na tomto mieste môžem písať o úspešných projektoch a iniciatívach, aj o lepšom hospodárskom výsledku a raste. Jedným dychom patrí toto poďakovanie aj našim zákazníkom, ktorých dôvera nám dáva príležitosť prinášať už 34 rokov vysoký úžitok prostredníctvom technológií.

Maroš Čuchta, Generálny riaditeľ

V roku 2024 sme úspešne dokončili a odovzdali do prevádzky náš historicky najväčší komerčný softvérový projekt JS ŘOT (Jednotný Systém Řízení Osádek v Terénu) pre spoločnosť ČEZ Distribuce. Ide o významný míľnik v oblasti riadenia servisných pracovníkov, ktorý umožňuje efektívnu optimalizáciu denných operácií v teréne. Vzhľadom na kontinuálne biznisové a legislatívne požiadavky v sieťových odvetviach sa budeme aj v roku 2025 uchádzať o ďalšiu spoluprácu na rozvoji systému.

Vo finančnom sektore sa aj naďalej úspešne rozvíja naša dlhoročná spolupráca s Allianz. U nášho najväčšieho zákazníka vo finančnom sektore, Tatra banky, sme úspešne dodali nový storage najvyššej rady G5600 od spoločnosti Hitachi Vantara. Dôležitým krokom bolo aj naštartovanie spolupráce so spoločnosťou ČSOB Pojišťovna v Českej republike. Vo verejnom segmente sme udržali stabilnú prevádzku kritickej infraštruktúry pre finančné informačné systémy štátnej správy a samospráv pre DataCentrum. Rok 2024 bol pre nás obdobím úspešných projektov a strategických partnerstiev. Naše riešenia naďalej prinášajú vysokú úžitkovú hodnotu zákazníkom v komerčnom aj verejnom sektore a potvrdzujú našu pozíciu spoľahlivého systémového integrátora.

Anton Janetka, Riaditeľ obchodnej divízie

Rok 2024 bol pre naše produktové portfólio kľúčový, a to najmä v oblasti modernizácie existujúcich produktov a služieb, ako aj sústredením sa na dodatočné služby s pridanou hodnotou, čím sme posilnili našu konkurencieschopnosť na trhu. V oblasti správy koncových zariadení naše produktové oddelenie implementovalo inovatívne vylepšenia, ktoré umožňujú efektívnejšiu správu a optimalizáciu výkonu zariadení. Sústredili sme sa aj na zabezpečenie súladu s legislatívnymi požiadavkami, čím sme našu službu posunuli na novú úroveň bezpečnosti. Okrem toho sa nám podarilo predĺžiť spoluprácu s našimi kľúčovými zákazníkmi, čo je jasným dôkazom hodnoty a efektívnosti našich inovácií.

PosAm sa dlhodobo venuje dodávke diskových polí Hitachi Vantara a súvisiacich služieb, ktoré prispôsobujeme aktuálnym potrebám trhu. V roku 2024 sme vyvinuli inovatívne riešenia Spotico a PosAm Kudos. Prvé podporuje lepšiu správu parkovania v prostredí s obmedzenými parkovacími kapacitami. Aplikácia inteligentne prideľuje parkovacie miesta podľa dochádzky, vďaka čomu ich efektívne využíva. PosAm Kudos pomáha v HR oblasti. Jedná sa o nástroj na rozvoj spätnej väzby prostredníctvom odmeňovania kolegov za ich úsilie, podporu a nápady.

Martina Mašlejová, Riaditeľka divízie produktového rozvoja

Nami vyvinutú metodiku, ktorá vedie dizajnérov komplexných informačných systémov postupnosťou krokov k optimálnej modulárnej štruktúre, sme začali využívať na prvom veľkom projekte – novej generácii SaaS systému pre manažment dlhodobých parkovacích oprávnení. V rámci neho pilotujeme aj unikátnu modulárnu softvérovú a dátovú architektúru, vďaka ktorej v systéme prebiehajú online operácie s dátami rýchlejšie, práca s dátami je na vyššej úrovni bezpečnosti a rýchlejšie prebieha aj ich zálohovanie a obnova. Pre dátovú analytiku je veľkým prínosom, že všetky dáta sú k dispozícii pre flexibilný reporting bez nutnosti programovania komplikovaných extrakčných a transformačných procedúr.

Automatická dostupnosť flexibilných pohľadov na všetky historické dáta je zase základnou premisou učiacej sa organizácie, pretože predstavujú ideálny vstup pre nástroje a procesy biznis/umelej inteligencie.

Tomáš Kysela, Riaditeľ divízie technologického rozvoja

V roku 2024 sme pokračovali vo významných investíciách do schopností a zručností našich ľudí prostredníctvom vzdelávania a rozvoja. V popredí našich iniciatív stáli manažérske zručnosti, posilňovanie firemných hodnôt a pozitívnej firemnej kultúry. Keďže konkurenčné prostredie sa neustále vyvíja a digitálne zručnosti zamestnancov sú kľúčové, pripravili sme aj sériu školení zameraných na praktické využitie umelej inteligencie (AI) v každodennej práci – od podpory backoffice procesov až po náročné riešenia aplikovania AI pri vývoji softvéru.

V snahe reagovať na potreby našich zamestnancov sme zaviedli interný systém Spotico na efektívne riadenie parkovacích miest. Tento nástroj zvýšil komfort pri dochádzaní do práce a zabezpečil efektívnejší manažment firemných parkovacích zdrojov. Koncom roka sme intenzívne pracovali aj na príprave PosAm Kudos – nástroja, ktorého cieľom je posilniť kultúru uznania a vzájomnej podpory medzi všetkými zamestnancami. Spustenie je naplánované na rok 2025 a očakávame, že jeho pozitívne dopady sa prejavia už začiatkom nasledujúceho roka, takže tieto uz praxou overené riešenia budeme vedieť ponúknuť aj naším potenciálnym zákazníkom.

Ronald Fleischman, Riaditeľ divízie ľudských zdrojov

V uplynulom roku sme nadviazali novú spoluprácu so spoločnosťou ČSOB Pojišťovna v oblasti portálu pre autoservisy. V projekte naplno zúročujeme naše dlhoročné skúsenosti a odborné know-how v poisťovníctve, čo nám umožňuje prinášať inovatívne riešenia s vysokou pridanou hodnotou pre digitalizáciu a optimalizáciu procesov zákazníka. Dokončili sme implementáciu projektov Spotico a PosAm Kudos, ktoré nielenže efektívne manažujú parkovanie či poskytujú priestor na interakciu a pozitívnu spätnú väzbu zamestnancov, ale zároveň slúžia ako pilotné projekty našej novej internej metodiky dekompozície softvérových riešení. Záver roka sa niesol v znamení intenzívnej práce na Rozpočtovom informačnom systéme (RIS). Osobitne si ceníme nadštandardnú spoluprácu so spoločnosťou Allianz Technology. Na prelome rokov sme úspešne dohodli predĺženie kontraktu na rozvoj kľúčového systému Allegro Multichannel, riešenia automatizácie a digitalizácie predaja poistných produktov.

Naše aktivity v roku 2024 jednoznačne potvrdili zameranie na inovácie, efektívnosť a strategické partnerstvá v oblasti vývoja softvéru. Tento progres by nebol možný bez nasadenia a profesionality našich zamestnancov, ktorým patrí veľká vďaka za ich prácu a príspevok k úspechom, na ktoré môžeme byť hrdí.

Adam Pagáč, Riaditeľ pre softvérový vývoj

Divízia infraštruktúrnych riešení bola vytvorená v roku 2024 zlúčením transformačnej a prevádzkovej divízie. Nová organizačná štruktúra divízie a optimalizované procesy umožňujú efektívnejšiu realizáciu projektov, pričom sa zlepšil prechod medzi transformačnou a prevádzkovou fázou životného cyklu. Dôležitou súčasťou tejto zmeny bol aj postupný presun výkonu aplikačnej podpory na tímy softvérovej divízie. Vytvorili sme nový Enabling tím, ktorý sa zameriava na definovanie technologického smerovania divízie, podieľa sa na vývoji štandardných platformových služieb a častiach novej metodiky vývoja.

Sústredili sme sa na technologický rozvoj, pričom našou prioritou bolo zvýšenie odbornosti v oblasti cloudových technológií Microsoft Azure
a moderných on-prem infraštruktúr využívajúcich open source cloudové platformy. Ďalej sme sa venovali rozvoju znalostí v oblasti služieb Microsoft 365. Investovali sme do rozvoja kybernetickej bezpečnosti, pre ktoré sme získali dôležité certifikácie a posilnili partnerstvo s Microsoft. V oblasti Business reportingu sa nám podarilo ďalej posilniť naše schopnosti a pokrývať tak širší záber zákazníckych projektov aj hĺbku odbornosti našich riešení.

Peter Mihalovič, Riaditeľ divízie infraštruktúrnych riešení

V uplynulom roku sme sa zamerali na zvyšovanie profitability prevádzkových služieb prostredníctvom optimalizácie procesov a širšieho využitia práce na diaľku. Implementáciou efektívnejších modelov podpory sa nám podarilo výrazne znížiť čas, ktorý naši technici trávia cestovaním a tým zvýšiť podiel ich produktívnej práce. Dôležitým míľnikom roka bolo aj úspešné predĺženie viacerých outsourcingových zmlúv, čo jednoznačne vnímame ako potvrdenie kvality a dôveryhodnosti nami poskytovaných služieb.

V prostredí PosAm a spoločnosti Commander Services sme si overili inovatívny koncept starostlivosti o koncové zariadenia Modern End User Services (mEUS). Jedným z výsledkov úspešného nasadenia mEUS je samoobslužná inštalácia počítačov nezávislá od lokality či VPN pripojenia a systém prideľovania IT techniky novým zamestnancom. Zmenili sme dlhoročnú paradigmu a dnes je tento proces plne v rukách HR oddelenia, čo jednak zrýchľuje onboarding, no hlavne výrazne odľahčuje IT podporu. Tieto kroky predstavujú dôležitý posun k modernej a efektívnej správe IT služieb, ktorá prináša ešte vyššie benefity našim zákazníkom.

Ladislav Bogdány, Riaditeľ divízie prevádzkových služieb

Po ekonomicky náročnejšom roku 2023 sme vstupovali do roku 2024 s rešpektom, ale zároveň aj s ambicióznym plánom posunúť našu spoločnosť k lepším výsledkom. Vďaka tomuto prístupu sa nám aj pri nižšom obrate podarilo dosiahnuť pridanú hodnotu a EBITDA na päťročnom maxime a tým zastabilizovať firmu v pozitívnom trende. Od začiatku roka sme začali systematickú obnovu autoparku, v ktorom máme investičný dlh.

PosAm sa nenachádza v riziku ani neistote a nevykazuje žiadne významné riziká, ktoré by mohli ohroziť schopnosť firmy pokračovať vo svojej činnosti. V uplynulom roku vedenie spoločnosti prijalo viacero rozhodnutí, ktoré nastavili firme PosAm jasný smer, kam sa chce v budúcnosti uberať. Už výsledky roku 2024 naznačujú, že naše opatrenia prinášajú pozitívne výsledky, ktoré povzbudzujú náš investičný optimizmus a podporujú nás v ďalších rozvojových aktivitách.

Radovan Ambruš, Riaditeľ divízie financií

V roku 2024 sme pokračovali v opatreniach vedúcich k posilňovaniu konkurencieschopnosti a profitability, a premietli sme ich do cieľov a iniciatív manažérov. Sme radi, že toto úsilie o posilňovanie sa pretavilo aj do lepšieho hospodárskeho výsledku, než bol v predošlom období. Od marca do septembra sme pripravovali organizáciu na následníctvo na pozícii generálneho riaditeľa, kedy Maroš Čuchta po 30 rokoch prebral riadenie firmy po Mariánovi Marekovi.

Začiatkom októbra sme úspešne absolvovali pravidelný audit integrovaného manažérskeho systému renomovanou audítorskou spoločnosťou DNV. Audítori kladne hodnotili náš posun oproti minulému roku, ktorý sa nám podaril vo všetkých skúmaných oblastiach. Toto zistenie viedlo k hodnoteniu, že sme spoločnosť spĺňajúca požiadavky manažérskych systémov na „nadštandardnej“ úrovni. Pri tejto príležitosti sme úspešne zvládli prechod na novú normu ISO 27001:2022.Tým sme sa pripravili na požiadavky vyplývajúce zo smernice NIS2, Zákona o kybernetickej
bezpečnosti, vrátane presahu do sektorových pravidiel (napr. CER alebo DORA), ktoré sú dôležité pre našich zákazníkov.

Michal Bróska, Výkonný riaditeľ a riaditeľ divízie sústavného zlepšovania

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.