Čo nás poháňa

Ambíciou ľudí v PosAm je neustále hľadať nové príležitosti, ako trvalý tok inovácií v oblasti informačných technológií premieňať na úžitok pre našich zákazníkov.

Motivujú nás náročné výzvy zamerané na transformáciu biznis potrieb našich zákazníkov do inšpiratívnych, elegantných riešení, s využitím IT technológií.

Naše hodnoty

Zakladáme si na kvalite

Náš komplexný integrovaný manažérsky systém (IMS) je predpokladom pre dosahovanie tých najlepších výsledkov v prospech našich zákazníkov. Vysokú úroveň našich procesov a schopnosť trvale ich zlepšovať potvrdzujú aj certifikácie od spoločnosti DNV Business Assurance.

Náš úspešný príbeh má už 35 rokov

Príbeh PosAm sa začal písať v roku 1990. Z niekoľkých nadšencov sme sa vypracovali na poprednú slovenskú IT spoločnosť. Vyžadovalo si to dlhodobú víziu, kvalitný manažment a aj dávku šťastia.

Dnes sme vyzretá, stabilná spoločnosť, s výbornými finančnými výsledkami a tímom špičkových odborníkov. Rutinne a s veľkou dávkou istoty zvládame najnovšie technológie, ktoré radia naše riešenia na špičku vo svojej triede.

Aj po vyše tridsiatich rokoch vidíme pred sebou horizonty, ktoré by sme ešte radi zdolali. Neustály tok technologických inovácií poskytuje stále nové možnosti, ako zlepšiť biznis našich zákazníkov a prinášať im čo najužitočnejšie riešenia. Naše nadšenie pre tieto zmeny nás posúva stále vpred.

1990
Traja nadšenci výpočtovej techniky, špeciálne značky Apple, zakladajú spoločnosť Posonium Amerika (skratka: PosAm) s cieľom sprostredkovať inovácie z oblasti IT československému trhu.
1991
Predali sme 75 osobných počítačov Apple. Do portfólia firmy tiež pribudli tlačiarne a plotre od firmy HP.
1994
Získali sme projekt v spoločnosti Slovenské elektrárne. Neskôr v roku 1996 sme pre tohto klienta realizovali kancelársky informačný systém.
1995
V PosAm akceleroval predaj osobných počítačov a za 5 rokov pokoril počet inštalácií hranicu 1900 kusov.
1996
Pre Ministerstvo financií SR sme začali dodávať aplikáciu pre štátny rozpočet: rozpočtový informačný systém (RIS). V tomto čase MF SR používalo pri zostavovaní a správe štátneho rozpočtu tradičné metódy ako ceruzky a veľké hárky papiera.
1998
Dosiahli sme najvyššie stupne certifikácií od spoločnosti Lotus development, Inc.: Principal level a Certified Lotus Professional. Tieto zdokumentovali špičkovú úroveň vývoja na platforme Lotus. Kvalitu produktov PosAm potvrdzoval aj fakt, že všetky riešenia boli „Lotus certified”.
1999
Stali sme sa najväčším predajcom osobných počítačov HP na Slovensku. Keďže spoločnosť každým rokom rástla aj počtom zamestnancov, investovala do výstavby novej budovy 26 mil. Sk.
2000
PosAm má za sebou už 10 úspešných rokov. Po celý ten čas sme sa držali v prvej desiatke IT firiem. Pre našich klientov a zamestnancov sme ponúkli krajšie, ale hlavne účelnejšie priestory v novej budove v Bratislave na Odborárskej ulici.
2001
Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s. sme dodali informačný systém Allegro, ktorý poisťovňa využíva na predaj poistných produktov.
2003
Začala naša úspešná spoluprácu s DataCentrom MF SR – pracujeme na prevádzke a rozvoji prístupovej infraštruktúry pre finančné informačné systémy rezortu a prevádzke Rozpočtového informačného systému.
2004
Odovzdali sme do prevádzky komunikačno-technologickú infraštruktúru pre Štátnu pokladnicu SR. Túto úlohu sme zvládli za plnej prevádzky Štátnej pokladnice.
2005
V Allianz Slovenská poisťovňa sme nasadili riešenie ProLik, ktoré revolučne zmenilo likvidácie poistných udalostí na motorových vozidlách a prenieslo ich z poisťovní do autoservisov. Je to rýchle a pohodlné.


Ako prvá slovenská firma sme získali ocenenie „Recognized for excellence in Europe“ na základe medzinárodného auditu podľa modelu EFQM.
2006
PosAm zrealizoval outsourcing prevádzkovej podpory koncových zariadení v Slovenských elektrárňach,a. s. Celoslovenské pokrytie a model prevzatia zákazníkovho personálu priniesol obom stranám výrazné pozitívne výsledky už po necelom roku výkonu služby. Podarilo sa znížiť náklady zákazníka o 30 % a zvýšiť kvalitu poskytovaných služieb, čo ocenilo až 95 % používateľov.
2007
Procesy v našej spoločnosti máme zvládnuté na vysokej úrovni, čo potvrdzuje aj získanie medzinárodne akreditovaných certifikátov ISO 20000 pre oblasť služieb a ISO 27001 pre oblasť informačnej bezpečnosti. V tejto kombinácii sa to podarilo našej firme ako prvej v segmente informačných technológií v rámci strednej a východnej Európy.
2008
Zrealizovali sme konsolidačný projekt pre KIA Motors Slovakia, v rámci ktorého sme uviedli do prevádzky najmodernejšie storage zariadenia od Hitachi Data Systems a prispeli sme k zabezpečeniu nepretržitej výrobnej prevádzky.
2010
Riešenie PosAm Servio sme úspešne nasadili u prvého zákazníka – Letové prevádzkové služby.


PosAm sa stal súčasťou Deutsche Telekom (DTAG).
2011
V Tatra banke sme úspešne nasadili riešenie, ktoré umožnilo elektronické podpisovanie dokumentov a overovanie identity osôb prostredníctvom digitalizovaného vlastnoručného podpisu s biometrickými vlastnosťami.
2012
Vo VSE sme nasadili riešenie na riadenie pracovníkov v teréne. Zložitý „papierový“ proces vybavovania pracovných príkazov sa zmenil na automatizovaný a elektronický postup. Systém zabezpečil prideľovanie správnych pracovníkov, s vhodnými nástrojmi a znalosťami na adekvátnu prácu v správnom čase tak, aby podávali optimálny výkon.
2013
Dátové centrum obcí a miest (DCOM) – prvý privátny cloud pre mestá a obce. Umožnil elektronizáciu služieb samosprávy a zefektívnil správu miestnych služieb.


Na trh sme uviedli VIAMO, platbu cez mobil – rýchle a efektívne riešenie pre bezhotovostné transakcie.
2014
Spustili sme Register účtovných závierok pre Ministerstvo financií SR.


Pre Slovak Telekom sme dodali Telekom Cloud, prvý verejný cloud na Slovensku.
2015
Stali sme sa tretím najväčším poskytovateľom prevádzkových IT služieb na Slovensku.


PosAm sa presťahoval do budovy Slovak Telekom na Bajkalskej 28, Bratislava.
2016
Pre spoločnosť ZSE sme dodali nový systém na riadenie predajných kanálov.
2017
Uviedli sme do života Cenu Dionýza Ilkoviča. Verejnosť môže každý rok nominovať učiteľov a nepedagogických pracovníkov na Cenu Dionýza Ilkoviča za rozvoj mimoškolskej činnosti pre žiakov základných a stredných škôl v oblasti prírodných vied.
2018
Riešenie manažmentu poistných udalostí sme úspešne nasadili aj u českého zákazníka, Generali Česká pojišťovna.


Líder slovenského trhu GPS monitoringu vozidiel Commander Services, s. r. o., sa stal stopercentnou dcérskou spoločnosťou PosAm, spol. s r. o.
2019
Bola založená Nadácia Dionýza Ilkoviča. Jej cieľom je okrem
morálneho ocenenia učiteľstva aj zlepšenie materiálnych podmienok pri práci s talentami v oblasti prírodných vied.
2021
V Bratislave sme nasadili mestský parkovací systém ParkDots.
2022
Koncom novembra 2022 PosAm predal dcérsku spoločnosť Commander Services, lídra na trhu v oblasti monitoringu vozidiel.
2023
V marci 2023 z vlastníckych štruktúr spoločnosti PosAm odišiel jej väčšinový vlastník, skupina Slovak Telekom. 51 % podiel v spoločnosti kupuje Marián Marek, jej zakladateľ a generálny riaditeľ. Po 13 rokoch tak PosAm pôsobí na trhu opäť samostatne.


V tom istom roku sa PosAm presťahoval na adresu Pribinova 40, do jedného z hlavných biznis centier Bratislavy.
2024
V ČEZ Distribuce sme nasadili novú generáciu riešenia na riadenie pracovníkov v teréne, ktoré na báze AI a matematickej optimalizácie riadi približne 250 dispečerov, 2000 technikov a spracuje vyše 2,5 milióna pracovných príkazov ročne.
2025
Už 35 rokov pretvárame inovatívne technológie na úžitok pre našich zákazníkov a stále nás to baví :).