Register účtovných závierok
Zásada jedenkrát a dosť v praxi
Myšlienkou Registra účtovných závierok je prispieť k zlepšeniu podnikateľského prostredia zjednodušením postupov pri podnikaní, znížením administratívnych požiadaviek a elimináciou situácií, keď sa od podnikateľov opakovane vyžadujú rovnaké informácie, dokumenty alebo údaje.
Centrálne miesto pre účtovné závierky
Register účtovných závierok (ďalej len „register“) bol vytvorený ako centrálne úložisko účtovných závierok a súvisiacich dokumentov.
Tento systém poskytuje širokú paletu služieb, ako je: import účtovných závierok a súvisiacich dokumentov z rôznych zdrojov, prístup k údajom ďalším inštitúciám a systémom, prehliadanie dát prostredníctvom webového rozhrania, poskytovanie údajov cez API a analýzu údajov / tvorbu reportov pomocou business intelligence nástroja.
Významné zlepšenia podnikateľského prostredia
Register je praktickým príkladom implementácie jedného z hlavných pravidiel e-Government – zásady „jedenkrát a dosť“. Výsledkom je pohodlnejšie vykonávanie podnikateľskej činnosti a väčšia transparentnosť podnikateľského prostredia vďaka jednoduchému prístupu k informáciám.
Podniky nemusia predkladať účtovné závierky a súvisiace dokumenty rôznym orgánom verejnej správy. A zároveň sú tieto údaje sprístupnené všetkým inštitúciám aj verejnosti.
Znižuje sa tak byrokratická záťaž pre podnikateľov a štátnu správu, a zjednodušuje sa podnikanie.
Register je v súlade so „stratégiou pre verejne prístupné údaje“ Európskej únie a smernicou Európskeho parlamentu a Rady o opakovanom použití informácií verejného sektora.
Bezproblémový prístup k finančným údajom spoločností je možný prostredníctvom webového rozhrania alebo API.
Dostupnosť údajov pre verejnosť značne zvýšila transparentnosť podnikateľského prostredia a výrazne zjednodušila podnikanie na Slovensku.